Kullanıcı adı:
(?) Şifre:
Call of Duty 2
0 sunucu
0 oyuncu
 
Call of Duty 4
0 sunucu
0 oyuncu
 
Quake 3: Arena
0 sunucu
0 oyuncu
 
16/12/18 21:42 Toplam 0 oyuncu %p sunucu 328 kullanıcı siteyi görüntülemekte
store

World of Warcraft’ın çok tatmin edici, güzel grafikleri var. Bana ilginç gelen bir diğer özellik ise geniş topraklar ve güzel grafikler ikilisinin yanında zone sisteminin olmayacak olması. Online oyunlarda çok büyük olan dünyalar belli parçalara bölünmüştür ve bu parçalar arasında geçiş yaparken bilgisayar yükleme yapar. Buna “zone sistemi” adı verilir. Ve Blizzard bunların çok çok az ve kısa yüklemeler olacağını iddia ediyor. Eğer bunu gerçekleştirebilirlerse gerçekten çok büyük bir iş başarmış olacaklar.
Warcraft hayranlarının World of Warcraft’da beğeneceği diğer bir güzel yan ise oyundaki önemli bölgeleri ve harabeleri oyun içerisinde bizzat gidip ziyaret edebilecek, Warcraft serilerindeki efsane karakterlerle tanışabilecek olmaları.
WoW’da beğendiğim başka özellikler de var. Örneğin dinamik hava sisteminin olması. Bir fırtınadan önce yavaş yavaş bulutların toplanmasını ya da yağmurdan önce göğün gürüldemeye ve kararmaya başlamasını tıpkı gerçek hayattaki gibi seyredebileceğiz. Tabii kar, yağmur, sis gibi tüm efektlerle birlite... Dünya üzerinde ulaşımın genel olarak diğer oyunlardaki gibi çeşitli teleport mekanları, zeplin ve gemiler yoluyla olacağı söyleniyor.

Sadece 6 tür mü?

Artık World of Warcraft yapımcılarının şu ana kadar açıkladığı ırk ve klaslara da bakalım. Bildiğimiz kadarıyla 5 ırk var: Dwarf, Human, Orc, Tauren ve Nightelf. Hepsinin kendine has özel yetenekleri olacağı kesin. Klas olarak açıklananlarsa Hunter, Warrior, Mage, Shaman, Druid ve Warlock. Her ırkın her karakteri seçemeyeceği de notlarımız arasında. Örneğin Shaman klasını sadece Tauren ve Orc’lar seçebilecek. Şahsi fikrim, WoW’un daha fazla klası zamanla ekleyeceğidir. Çünkü geniş kitlelere ulaşması beklenen bir oyun, sadece 6 klas ile sınırlı kalmamalı.

World of Warcraft'da çok geniş ve dinamik bir tradeskill sisteminin de olacağını belirten yetkililer, bir kişinin zırh yapımı için harcadığı vaktin ona hatırı sayılır güzellikte zırhlar yaratabileceğini ve yetenekte gelişmenin sınırını çok yüksek tuttuklarını belirtiyor. Bu da bir Blacksmith için çalışan karakterin çalışmasının sonuç vereceğini gösteriyor. Örneğin tradeskill’lerin genelde birçok online oyunda çok eksik tutulduğunu söyleyebiliriz. Eğer WoW yetkilileri bu söylediklerini gerçekleştirirlerse sonunda bir demir ustası olmanın vereceği zevki tatmaya başlayabiliriz.

World of Warcraft’da da diğer tüm MMORPG oyunlar gibi aylık bir ücret talep edilecek ama henüz bir açıklama yapılmadı, hâlâ çıkış zamanı ile ilgili bir bilgi verilmedi, yetkililer yakında beta testinin başlayacağını söylemekle yetiniyor. Kapalı kutuyu saklamaya çalışsalar da her gün çıkan yeni ekran görüntüleri şimdiden birçok Warcraft hayranına forumlarda derin tartışmalara başlattı. Umarız tüm bu yazılanlar gerçek olur ve MMORPG dünyasında şimdiden rakiplerine gözdağı veren WoW iyi bir yerlere ulaşır.
Önceki: « Yaklaşan tehlike: World Of Warcraft
Sayfalar: 1 2
Bu konuyla ilgili diğer makaleler:
Oyun: World of Warcraft

Beklediklerimiz:   Crysis | Battlefield 2142 | NFS:Carbon | Team Fortress 2 | Quake Wars | Spore          Bkz: Cem Özkaynak
Google+
close