Kullanıcı adı:
(?) Şifre:
Call of Duty 2
0 sunucu
0 oyuncu
 
Call of Duty 4
0 sunucu
0 oyuncu
 
Quake 3: Arena
0 sunucu
0 oyuncu
 
28/04/17 16:50 Toplam 0 oyuncu %p sunucu 127 kullanıcı siteyi görüntülemekte
Counter-Strike:Source
Counter-Strike'ın Yeni Yüzü: Source
26/12/2004 01:52 | Yazar: darktrpr

Piyasaya çıktığı ekim ayında profesyonel oyuncu dünyasının fazla ilgisini çekemeyen Counter-Strike:Source, büyük oyun turnuvalarında oynanmaya başlaması ve yakın zamandaki turnuvaların bu versiyonda düzenleneceğinin açıklanmasından sonra tüm dikkatleri üzerine çekti. Oyun dünyasına adeta bomba gibi düşen ve bir çok tartışmayı beraberinde getiren bu önemli değişim açıklamalarının ardından biz de Counter-Strike:Source'u profesyonel oyunculuğun geleceği açısından inceledik.

1998 yılında çıkan Half Life’ın grafik motorunu kullanan Counter Strike’ın eski versiyonu, DirectX 9.0 destekli günümüz oyunlarıyla karşılaştırıldığı zaman oldukça sönük kalıyordu. Bu nedenle uzun bir süredir eski grafiklerle oynanan Counter-Strike, Half-Life 2 ve Source’un gelmesiyle kabuk değiştirdi.

Source’a uyarlanan haritalar; yeni nesil yansıma ve ışıklandırma efektlerinin tamamı kullanılarak baştan yaratılmış olsalar da orijinal versiyonlarından hiç bir şey kaybetmemişler. Özellikle de_aztec ve son yama ile birlikte gelen de_prodigy haritaları görsel birer şaheser olarak nitelendirilebilirler.

Oyundaki yeni efektler ise görselliği ilk oyuna göre çok daha üst seviyelere taşıyarak oyunun atmosferini bir hayli değiştirmiş. Aztec haritasında su üzerindeki yansımalar, Dust’ta kapalı alanlardaki tozların parıldaması gibi detaylar bu haritaların havasını tamamen değiştirmiş. Oyuna eklenen yeni karakter modelleri ve animasyonlarla desteklenen bu görsel değişim oyunu çok daha gerçekçi hale getirmiş.

Half-Life 2 için tasarlanan ve yeni versiyona adını veren Source oyun motoru ise hem görsel hem de oynanış açısından bir çok yenilikle karşımıza çıkıyor. Havoc destekli yeni fizik motoru sayesinde çevredeki varil, tuğla gibi nesneler artık silahlara ve bize tepki veriyor. Görsel anlamda karakterlerin ölüm animasyonları için kullanılan kukla (ragdoll) efekti ve çevredeki patlamalardan etkilenen nesnelerin sağa sola fırlaması, DirectX 9.0 ile birlikte gelen yeni efektler ve baştan tasarlanan grafiklerle birleşince gerçeklik hissini çok daha ileriye taşıyor.

Sonraki: Haritalar »
Sayfalar: 1 2 3 4

Beklediklerimiz:   Crysis | Battlefield 2142 | NFS:Carbon | Team Fortress 2 | Quake Wars | Spore          Bkz: Cem Özkaynak
Google+
close